Od motorizovanih bicikala do direktorskih mlaznjaka za 70 godina.
Stvaranje genija.
1906: Rođen je Soichiro Honda
Rođen kao sin kovača u malom selu blizu planine Fudži, Soichiro Honda je fasciniran mašinama i pomaže ocu da popravlja bicikle.
1922: Svetlosti velegrada
Soichiro Honda napušta školu i odlazi u Tokio gde postaje šegrt u mašinskoj radionici. Posle šest godina, vraća se kući i otvara sopstvenu garažu.
1937: Prva Hondina kompanija
Soichiro Honda osniva Tokai Seiki kako bi proizvodio karike. Kompanija raste, ali biva bombardovana u radu, a ubrzo zatim je pogađa i razorni zemljotres. Ostaci firme su prodati, i od tih sredstava osnovana je nova kompanija: Honda Technical Research Institute.
1946: Honda broj 1
Posleratni Japan mora da postane pokretan - brzo i jeftino. Hondi pada na pamet ideja da oprema bicikle viškovima motora za generatore. Tako on stvara prvu „Hondu“. Sada je za njega izazov kako da zadovolji potražnju za njima.
1947: Honda Tip A
Originalni motor-bicikl se razvija dalje. Moderan, popularan i sa stilom. Za nekoliko meseci, motor koji je Honda projektovao napravljen je na prvoj njegovoj montažnoj traci.
1948: Rađa se Honda Motor Company
Soichiro Honda nalazi poslovnog partnera, Takea Fuđisavu, i zajedno stvaraju novu kompaniju. Soichiro će razvijati proizvode, a Fuđisava će se baviti neophodnim poslovnim aktivnostima. Kompanija ima 34 zaposlena, ali jedan zajednički san.
1949: Prva Honda
Prvi motocikl koji je u potpunosti projektovao i razvio Honda od nule se, prikladno, zove „Dream“ (San) D-type.
Pedesete godine dvadesetog veka.
1955: Doći do broja 1
Honda postaje najveći motociklistički brend u Japanu. Danas je najveći moto brend u svetu sa proizvodnim pogonima širom planete.
1956: Misli globalno, radi lokalno
Vodeći ideali koji oblikuju Hondu do današnjeg dana već su formirani. Princip kompanije je postavljen na prvo mesto: „Održavanjem globalnog stanovišta, predani smo pružanjem proizvoda najvišeg kvaliteta, a opet po razumnoj ceni zarad zadovoljstva kupaca širom sveta.”
1958: Rođena je super-zvezda
Honda Super Cub je jednostavan, pristupačan motocikl za ceo svet. Više od imena, direktan potomak Honde Super Cub je i danas u proizvodnji. Donoseći dostupnu mobilnost masama, to je najprodavanije motorizovano prevozno sredstvo svih vremena. Možda ujedno i najznačajnije?
1959: Američki san
Najveći svetski motociklistički brend počinje sa prodajom u prekomorskim zemljama prvi put u SAD. Američka Honda Motor Co. Inc. Osnovana je u Los Anđelesu.
Šezdesete godine dvadesetog veka.
1960: Istraživanje sna
Posebna Honda kompanija za istraživanje i razvoj osnovana je kao sestrinska kompanija uz Honda Motor Co. Ltd. Mogli biste je nazvati Sojćirovom fabrikom snova.
1961: TT trijumfuje
Sojćiro je rekao da se uspeh sastoji od 99 procenata neuspeha. Naš debi na TT trkama na Ostrvu Man je razočaranje, ali mi se ne predajemo. Dve godine kasnije, vraćamo se i dominiramo. Tada smo prvi put doživeli uspeh na trkama, i nipošto poslednji: do 1965, pobeđujemo i na F1 Grand Prix trkama.
1962: Globalna proizvodnja
Opijeni uspehom TT motocikla, otvaramo prvi prekomorski proizvodni pogon u Alstu, u Belgiji, kako bismo zadovoljili sve veću potražnju za našim motociklima. Proizvodimo mi u Evropi duže nego što mislite.
1963: Sa dva točka na četiri
Honda počinje da prodaje automobile i komercijalna vozila. Izdržljivi mini-kamion T360 je predmet divljenja. Sportski automobil S500 je očarao ljude.
1964: Hondina trkačka ambicija
Samo godinu dana pošto je postala proizvođač automobila, Honda preduzima smeli korak ulaska u arenu auto-trka. Odluka da pravimo sopstvenu šasiju i motor ubrzo dobija nagradu i 1965, u Meksiku, Riči Ginter nas dovodi do prve pobede.
1967: Čudo malene Honde
Tako napredna i kompaktna. N360 gradska kola, sa slatkim zvukom turiranja vazdušno hlađenog motora, započinje Hondinu priću o uspehu sa putničkim automobilima.
Sedamdesete godine dvadesetog veka
1972: Pravi auto u pravo vreme
Kompaktni Civic sa pogonom na prednjim točkovima jeste auto savršen za sedamdesete. 10 generacija i 24 miliona prodatih vozila kasnije, i dalje je relevantan i popularan kao i uvek.
1973: Osnivači Honde odlaze u penziju
Hondini suosnivači Sojćiro Honda i Takeo Fuđisava penzinišu se posle 25 godina liderstva i prihvataju savetnička mesta u upravnom odboru. Sojćiro će ostati pomni posmatrač svoje kompanije sve do smrti 1991.
1975: Bez pušenja, molim
Pokrenuli smo neverovatan CVCC motor u Severnoj Americi. Njegov ciklus sagorevanja toliko je efikasan da prevazilazi oštre, nove propise o čistom vazduhu bez potrebe za izduvnim katalizatorom. Prava senzacija.
1976: Odrastanje
Hondin prvi automobil srednje veličine, Accord, biva predstavljen. Prvobitno je nuđen kao limuzina sa četvora vrata i hečbek sa troja vrata. Kasnije, uslediće hečbek sa pet vrata, zajedno sa kupe verzijom koju nazivamo Prelude.
1979: Građenje mostova
Honda započinje plodno 15-godišnje partnerstvo sa BL-om u podeli tehnologije, zajedničkom razvoju i gradnji vozila u Evropi. Usledile su i druge saradnje, mada ostajemo izuzetno ponosni na naš nezavisni duh i beskompromisno originalno razmišljanje.
Osamdesete godine dvadesetog veka.
1981: Na mapi
Da li ste znali da je Honda izumela prvi svetski navigacioni sistem za automobile zasnovan na mapama? Honda Electro Gyrocator se nudi u modelima Accord za japansko tržište, više od decenije pre uvođenja GPS sistema satelitske navigacije.
1982: Život u Americi
Honda je počela da proizvodi motocikle u SAD 1979. Godine 1982, ona postaje prvi japanski brend koji će proizvoditi kola u SAD. Fabrici u Ohaju kasnije se pridružuju i pogoni u Kanadi i Meksiku.
1986: Legend-arni
Lansiran je prvi luksuzni Honda automobil - zajedno sa, u SAD, novim brendom pod kojim će biti prodavan: Acura. Tako je Honda postala prva japanska automobilska kompanija koja je lansirala samostalnu diviziju za premijum vozila.
1988: Masterklas Honde F1
Nikada pre niti posle niko nije ovako dominirao sezonom F1. McLaren-Honde dobile su 15 od 16 trka, tim je osvojio Šampionat konstruktora, Ajerton Sena je svetski F1 šampion za 1988. a njegov kolega iz tima Alan Prost drugi. Zašto ne 16 od 16? Pa, niko nije savršen…
1988: Masterklas Honde F1
Nikada pre niti posle niko nije ovako dominirao sezonom F1. McLaren-Honde dobile su 15 od 16 trka, tim je osvojio Šampionat konstruktora, Ajerton Sena je svetski F1 šampion za 1988. a njegov kolega iz tima Alan Prost drugi. Zašto ne 16 od 16? Pa, niko nije savršen…
Devedesete godine dvadesetog veka.
1992: Napravljeni u Evropi
Dve nove fabrike Honde u Evropi počinju sa radom. Britanska fabrika u Svindonu pravi Accord, a pogon u Gebizu, u Turskoj počinje sa proizvodnjom modela Civic. Danas je Svindon postao globalni dom Civic hečbeka sa petoro vrata.
1995: Pogon na četiri točka
Lansirana je prepoznatljiva Honda: CR-V, ili Kompaktno rekreativno vozilo. Pionirski kompaktni SUV odmah je pobrao lovorike i danas je najprodavaniji SUV. Honda ga prati 1999. manjim modelom HR-V - Vozilom za visoku vožnju.
1998: Srećan rođendan, Honda
Odlučili smo da sebi napravimo rođendanski poklon, kako bismo obeležili naših prvih pola veka. Šta bi drugo to moglo da bude osim sportskog dvoseda? S2000 sa visokim brojem obrtaja ažurira originalni duh roudstera S500 u skladu sa novim vremenom.
1999: Model Insight za našu budućnost
Naši inženjeri nisu fokusirani samo na prošlost. Insight je bio naš prvi benzinsko-električni hibrid, automobil sa neverovatno niskim emisijama CO2. Još jedna stvar u kojoj je Honda bila prva: prvi hibridni automobil ponuđen na prodaju u Evropi.
Dvehiljadite.
2000: ASIMO maše i pozdravlja vas
Prvi ASIMO (napredni korak u inovativnoj mobilnosti) humanoidni robot pojavljuje se i postaje jedan od Hondinih najslavnijih selebritija.
2001: R namenjen trkama
Civic tip R heč sa sjajnim performansama lansiran je u Evropi. Njegov ugled brzo raste, i dostiže slavu. Kasnije se izvozi oduševljenim kupcima širom sveta. Usledile su još tri generacije, a najnovija je debitovala 2017.
2002: Pristupanje Jazz klubu
Lansiran je napredni Jazz supermini. Sa rezervoarom za gorivo u sredini, on nudi neslućenu prostornu efikasnost. Domišljata zadnja Magična sedišta pokazuju na najkreativniji mogući način Hondinu filozofiju „maksimum za čoveka, minimum mašine“.
2003: Reklamno napredna Honda
U Evropi se emituje Hondina ‘Cog’ TV reklama. To postaje jedan od najcenjenijih reklamnih filmova svih vremena. On lansira novi Accord koji se nudi sa i-CTDi motorom, Hondinim prvim dizelom sopstvene proizvodnje.
2006: Hondin vodonični heroj
Hondini inženjeri su odavno sanjali budućnost na vodonični pogon sa izgledima za nepostojanje izduvnih emisija i bez potrebe za punjenjem. Model iz 2006. FCX Clarity označio je lansiranje nove vrste automobila. Prvo komercijalno dostupno vozilo sa ćelijom na vodonično gorivo.
Honda nastavlja da obara rekorde.
2014: Jezdimo visoko
Ukupna globalna prodaja Honda motocikala i skutera doseže do neverovatnih 300 miliona. Nastavljamo sa velikim brojevima: samo godinu dana kasnije, postižemo našu 700. Grand Prix pobedu na trkama motocikala.
2015: Honda uzleće
Sojćirov najveći san je ostvaren: prvi proizvedeni HondaJet vinuo se u nebo. Direktorski mlaznjak sa šest mesta može da se pohvali dometom od preko 2.200km i, sa najvećom brzinom od 782km/h, što ga čini najbržom Hondom ikada napravljenom.
2016: Prekretnica u automobilizmu
Proizvodnja Honda automobila dolazi do broja od 100 miliona. Da li je Sojćiro ikada sanjao da će biti napravljeno toliko automobila koji će nositi njegovo ime na sebi?
2017: Napredno i sportski
Honda otkriva novi NSX, visokotehnološki super-automobil koji je, kao i original, ispred svog vremena. To je hibridni super-automobil sa benzinskim V6 motorom i tri elektromotora. Nekoliko meseci kasnije, NSX-u se pridružuje novi Civic tip R; toliko je brz i staložen, da postavlja novi reper u brzini obilaska krugova na izazovnoj stazi Nürburgring Nordschleife u Nemačkoj.
2018: 70 godina snage snova
Honda je napunila 70. Dosad je to bila izuzetna priča. Kuda će nas odvesti sledećih sedam decenija?
Ponosimo se našom istorijom. Pročitajte kako nas je naš osnivač Soichiro Honda stvorio takvim kakvi smo.
NAŠA PROŠLOSTSaznajte o svetu Honde, našim aktivnostima u Evropi i onome od čega smo sazdani.
NAŠA SADAŠNJOSTKuda će nas dalje odvesti naši snovi? Pogledajte kako će izgledati Honde sutrašnjice.
NAŠA BUDUĆNOST