CB500F koji je prvobitno lansiran 2013. godine zajedno sa avanturistički oblikovanim modelom CB500X i modelom CBR500R, pokazao je da jedna od Hondinih oprobanih i pouzdanih formula za gradnju popularnih motocikala nije izgubila ništa od svoje relevantnosti.
O kojoj formuli je reč?
Zabavni dvocilindarski motor unutar jednostavne, lake, sportske šasije, jednako zabavan za iskusnog vozača kao i za one koji tek grade svoju vozačku karijeru. I dok ga vršna snaga od 35kW čini pogodnim za vlasnike dozvole A2, model CB500F nudi mnogo više od „početničkih“ performansi.
Dok ga kompaktne dimenzije i predusretljivi maniri čine mašinom lakom za upravljanje, vožnju i učenje, te iste osobine ujedno donose i pravo zadovoljstvo onima - bilo da napreduju sa 125-ice ili silaze sa neke veće mašine - koji žele da istražuju preko vikenda šta sve on to može da uradi. Razumni troškovi upotrebe, bez obzira na situaciju, snažno doprinose njegovoj privlačnosti.
Godine 2019, model CB500F je bio iznova projektovan sa beskompromisnim linijama koje su podigle njegove tehničke i mehaničke aspekte, a 2020. je homologizovan za EURO5. Pošto je dokazao stalnu popularnost, za 2022. on dobija ogibljenje visokog kvaliteta u formi viljuški Showa 41mm SFF-BP USD, dvojnih prednjih diskova, novih lakih točkova i zadnje viljuške, te drugih nadogradnji detalja, uključujući i tri upečatljive nove boje.
Pored promena motora kao što je revidirana postavka ubrizgavanja goriva i novi lakši hladnjak, šasiji pogoduje dodavanje viljuški Showa 41mm SFF-BP USD, dvojnih Nissin radijalno postavljenih dvoklipnih kočionih čeljusti koje grizu diskove prečnika 296mm, lakših petokrakih točkova i iznova dizajnirane zadnje viljuške - za bolje rukovanje i kočenje pri velikim brzinama. Težište je takođe malo pomereno napred u poređenju sa prethondim modelom, za poboljšano prianjanje i osećaj prednje gume.
Stilizovanje je nadograđeno novim prednjim blatobranom, nasleđenim od modela CB650R, i sportskim aluminijumskim osloncima za noge koji su sada deo standardne opreme. Kao i ranije, LCD instrumenti sadrže funkciju promena stepena prenosa i funkciju pozicije stepena prenosa. Sva svetla su LED, sa optimalizovanim visokim/niskim farom i pozicionim svetlima.
Šasija i izgled
Nove viljuške 41mm Showa sa zasebnom funkcijom i velikim klipom Fork Big Piston (SFF-BP) USD.
Novi dvojni diskovi od 296mm upareni sa Nissin radijalno postavljenim dvoklipnim kočionim čeljustima.
Lakši točkovi i zadnja viljuška, plus aluminijumski oslonci za noge.
Težište pomereno napred za bolje prianjanje prednje gume.
Revidirana LED svetla za far i pobolšano dugo/kratko svetlo.
Lak, jak i nepromenjen za 2022, glavni ram od čelične cevi prečnika 35mm ima podešeni stepen elastičnosti koji daje vozaču dosta signala pri promeni površine puta. Oblik i položaj nosača motora, uz ravnotežu krutosti rama, zadržavaju vibracije na minimumu. Momentalno je očigledna sasvim nova postavka prednjeg kraja. Sa ciljem poboljšanja sportskih performansi rukovanja, teleskopske viljuške od 41mm iz prethodnog dizajna zamenjene su viljuškama Showa 41mm sa zasebnom funkcijom i velikim klipom (SFF-BP) USD, pritegnute novim gornjim i donjim stegama. Podelom funkcija - razdvajanje pritiska velikog klipa u jednom kraku, opružni mehanizam u drugom - poboljšani su i reakcija i kvalitet vožnje. Četvorocilindarski CB650R koristi upravo istu postavku.
U dodatnom naporu da se poboljša kvalitet vožnje, 2022 CB500F ima nove lakše točkove sa 5 krakova u obliku slova Y umesto 6 kao prethodni model. Širina prednjeg točka ostaje 3,5 inča sa gumom 120/70-ZR17 dok je na zadnjem 4,5 inča sa gumom 160/60-ZR17.
Iznova dizajnirana zadnja viljuška takođe skida grame; sada je izrađena od čelika od 2mm (umesto 2,3mm) i ima šuplje ukrštanje i iznova dizajnirani štitnik lanca. Rotaciono kruća, nova zadnja viljuška takođe je pobočno fleksibilnija za bolje rukovanje. Zadnji jednocevni amortizer (kakav se nalazi na sportskim motociklima veće zapremine) sa klipom velikog prečnika obezbeđuje odličnu reakciju i kontrolu temperature; ima 5-fazno prethodno podešavanje opterećenja sa stopom opruge i postavkama prigušenja optimalizovanim tako da odgovaraju viljuškama.
U skladu sa dinamičnim poboljšanjima šasije i ogibljenja, performanse kočenja takođe su poboljšane. Jednostruki talasasti disk prečnika 320mm i prednja kočnica sa dvoklipnim čeljustima iz prethodnog dizajna zamenjeni su dvojnim talasastim diskovima prečnika 296mm i aksijalno postavljenim Nissin dvoklipnim čeljustima. Uvođenje manjih diskova ne samo što održava svu dodatnu težinu na minimumu, već ujedno smanjuje potrebani pritisak na ručici pri kočenju.
Neopterećena težina novog modela CB500F ostaje 189kg, ali više težine oslanja na prednji točak nego prethodni model kako bi promovisao okretnije rukovanje i poboljšao prianjanje prednjeg kraja: procenat težišta napred/nazad sada je 49,7/50,3 (u poređenju sa 46,8/53,2). Osovinski razmak ostaje 1410mm sa nagibom i putem točka od 25.5°/102mm.
Ogoljena forma ispoljava agresivnost. Predvođena oštro isklesanim farom - sada još prodorniji zahvaljujući ekstra snažnim LED lampama i novim, snažnijim rasporedom klastera, uz poziciona svetla prednjeg migavca za dobru vidljivost - mašina ima niski stav, spremna za akciju; bočni zastori su spojeni sa rezervoarom za gorivo i potpuno naglašavaju motor, dok bočni poklopci i jedinica sedišta nastavljaju temu mišićave angularnosti. Kompaktni prednji blatobran preuzet je direktno od modela CB650R.
Sužene ručice upravljača nude intuitivni osećaj i oslonac. Visina sedišta je mala, 789mm, tako da je CB500F veoma lak za rukovanje, a njegov neutralni vozački položaj komforno smešta vozače svih visina. Aluminijumski oslonci za noge svrhovitijeg izgleda zamenjuju ranije gumirane delove; zajedno štede dodatna 104g. Sveukupne dimenzije su 2080mm x 800mm x 1060mm, sa 145mm visine iznad tla.
Rezervoar za gorivo sadrži 17,1L uključujući rezervu i u kombinaciji sa odličnom ekonomičnošću potrošnje goriva od 3,5L/100km (28,6km/litar), daje domet od preko 485km.
Motor
Živahan agregat sa dva cilindra daje korisnu snagu i obrtni moment preko celog raspona broja obrtaja, uz sportski zvuk iz dvojnog izlaznog auspuha.
Nove PGM-FI postavke poboljšavaju osećaj i karakter obrtnog momenta.
Novi dizajn hladnjaka moderniji je i lakši.
Asistirajuće/proklizavajuće kvačilo olakšava promene stepena prenosa naviše i upravlja promenama naniže.
Homologizovan za EURO5.
Model 2022 CB500F pogoduje dozvoli A2 sa 471cc, a postavka od 8 ventila sa paralelnim dvostrukim cilindrom i vodenim hlađenjem nudi dobre proporcije ravnoteže fizičke veličine i spremne izlazne snage stvorene za uživanje, sa energičnim karakterom visokog broja obrtaja i žustrim gornjim krajem raspona. Dogradnje iz 2019. donele su brže ubrtanje kroz pojačanje od 4% u rasponu snage od niske do srednje i rasponu obrtnog momenta od 3-7.000 obrtaja u minutu. To je u mnogome motor čije sveukupne performanse i karakter ne odgovaraju njegovoj relativno maloj zapremini. Vršna snaga od 35kW stiže na 8.600 obrtaja u minutu sa obrtnim momentom od 43Nmisporučenim na 6.500 obrtaja u minutu.
PGM-FI ubrizgavanje goriva hrani manje-više pravi tok strujanja vazduha kroz vazdušnu komoru i tela leptira gasa i za 2022. godinu, nove postavke poboljšavaju osećaj i karakter obrtnog momenta bez ugrožavanja performansi. Izduvni prigušnik ima dve izlazne cevi, što svakom pulsu daje sportsku oštricu, i hrapavi urlik pri visokom broju obrtaja u minutu. Novi, estetski lepši dizajn hladnjaka doprinosi uštedom od 100 g težine, bez gubitka efikasnosti hlađenja.
Promer i hod su postavljeni na 67mm x 66,8mm sa stopom kompresije od 10,7:1; čivije kolenastog vratila u fazi su od 180°, a primarni balanser nalazi se iza cilindara, blizu centra gravitacije motocikla. Primarni i prenosni sistem balansera koriste ukrštene zupčanike, što smanjuje buku. Kontrateg osovine specifično je oblikovan za ravnotežu spoja i njegova mala težina dopušta motoru da se slobodno okreće, sa smanjenom inercijom.
U ulozi aktivnog strukturnog elementa šasije, motor dopunjuje krutost rama sa četiri vešača za ram na glavi cilindra. Interno glava cilindra koristi valjkaste klackalice ventila; podešavanje ventila pomoću fine podloške omogućava im da budu laki, za manje opterećenje opruge ventila i smanjeno trenje.
Tihi (SV lanac) pogonski lanac ima zupce površinski tretirane vanadijumom, što umanjuje trenje sa povećanom zaštitom od habanja. Prečnik ulaznog ventila je 26,0 mm sa prečniklom izduvnog ventila od 21, 5mm.
Oblik klipa pažljivo je dizajniran za smanjenje „buke“ klipa pri visokom broju obrtaja u minutu. Trenje je redukovano prugama na košuljici klipa (završna obrada koja povećava površinu, uvodeći praznine u kojima ulje može da teče radi boljeg podmazivanja). „Trouglaste“ proporcije kolenaste osovine, glavne osovine i kontraosocine efikasno su kompaktne. Kolenaste osovine koriste centrifugalne tanke košuljice; dizajn njihove unutrašnjosti umanjuje gubitke u „pumpanju“ do kojih može doći u redu paljenja postavljenom u fazi od 180°. Duboki štitnik smanjuje kretanje ulja pri oštrom skretanju i kočenju; zapremina ulja je 3,2L. Šestobrzinski menjač sa glatkim promenama brzine kontroliše asistirajuće/proklizavajuće kvačilo.