Honda CBR500R 2022

Brz, štedljiv, pristupačan i - ono najvažnije - zabavan, Hondin model CBR500R sa punom maskom, lansiran 2013. zajedno sa ogoljenim modelom CB500F i avanturistički stilizovanim modelom CB500X, ubrizgava pravu sportsku energiju u ovaj dvocilindarski trio „lake srednje težine“.

 

Izuzetno popularan kod mladih vozača koji žele da sa manje mašine pređu naviše. Više od 50% vlasnika ovog motocikla su mlađi od 30 godina. CBR500R izaziva uzbuđenje posedovanja sportskog motocikla u svaku vožnju, a opet vožnja ovog motocikla ima razumne troškove, tako da predstavlja sjajan motocikl za komutiranje tokom radne nedelje i uživanje preko vikenda.

 

Godine 2016, CBR500R je preuzeo oštriji izgled i LED svetla zajedno sa ažuriiranim prednjim ogibljenjem; godine 2019. je dobio još agresivnije preuređivanje, sa novom formom i položajem vožnje koji je ocrtavao usmerenije sportske namere. Motor je razvijen tako da ima snažnije performanse od samog početka, upadljivi nalet kroz raspon broja obrtaja do crvene linije i još upadljiviji urlik izduvne grane. Ispunio je zahteve standarda EURO5 2020. godine.

Pošto je dokazao nesumnjivi zvezdani kvalitet, u modelu za 2022. dobija veliku nadgradnju ogibljenja u obliku visokokvalitetnih viljuški Showa 41mm SFF-BP USD, uz dvojne prednje diskove, nove lake točkove i zadnju viljušku te druga ažuriranja detalja uključujući i upečatljivu novu boju.

 

 

Pregled modela

Pored promena motora kao što je revidirana postavka ubrizgavanja goriva i novi, lakši hladnjak,  šasiji pogoduje dodatak viljuški Showa 41mm SFF-BP USD, dvojne Nissin radijalno postavljene dvoklipne kočione čeljusti koje grizu diskove prečnika 296mm, lakši petokraki točkovi i iznova dizajnirana zadnja viljuška - za bolje rukovanje i kočenje pri velikim brzinama. Težište se takođe malo pomera napred za bolje prianjanje osećaj gume.

 

Izgled je ažuriran novim prednjim blatobranom, nasleđenim od modela CBR650R, a sportski aluminijumski oslonci za noge sada su takođe deo standardne opreme. Kao i ranije, LCD instrumenti sadrže funkciju promene stepena prenosa naviše i funkciju pozicije stepena prenosa, a sva svetla su vrhunski LED; novi far, takođe nasleđen od modela CBR650R, sada ima širi zrak.

 

Model 2022 CBR500R biće dostupan u sledećim opcijama boja:

Grand Prix Red

Matt Gunpower Black Metallic **NOVO za 2022.**

 

Šasija i izgled

Nove viljuške Showa 41mm sa zasebnom funkcijom i velikim klipom (SFF-BP) USD

Novi dvojni diskovi prečnika 296mm upareni sa Nissin dvoklipnim kočionim čeljustima

Lakši točkovi i zadnja viljuška, uz aluminijumske oslonce za noge

Težište pomereno napred za bojne prianjanje prednjeg kraja

Novi far naslkeđen od modela CBR650R

 

Lak, jak i nepromenjen na modelu za 2022, ram od čelične cevi prečnika 35mm ima podešen stepen elastičnosti koji daje vozaču dosta signala pri promeni površine puta. Oblik i položaj nosača motora, uz ravnotežu krutosti rama, takođe smanjuju vibracije.

Odmah je uočljiva sasvim nova postavka prednjeg kraja. Sa ciljem poboljšanja sveukupnih performansi u rukovanju, teleskopske viljuške od 41mm iz ranijeg dizajna zamenjene su prethodnim opterećenjem opruge u Showa 41mm viljuškama sa zasebnom funkcijom i velikim klipom (SFF-BP) USD, pritegnutim novim gornjim i donjim stegama. Podelom funkcija - amortizer za odvajanje pritiska velikog klipa u jednom kraku, opružni mehanizam u drugom - poboljšani su i reakcija i kvalitet vožnje. Četvorocilindarski model CBR650R ima upravo istu postavku.

U dodatnom naporu da se poboljša kvalitet vožnje, 2022YM CB500R ima nove lakše točkove sa 5 krakova u obliku slova Y umesto 6 kao prethodni model. Širina prednjeg točka ostaje 3,5 inča sa gumom 120/70-ZR17 dok je na zadnjem 4,5 inča sa gumom 160/60-ZR17.

Iznova dizajnirana zadnja viljuška takođe skida grame; sada je izrađena od čelika od 2mm (umesto 2,3mm) i ima šuplje ukrštanje i iznova dizajnirani štitnik lanca. Rotaciono kruća, nova zadnja viljuška takođe je pobočno fleksibilnija za bolje rukovanje. Zadnji jednocevni amortizer (kakav se nalazi na sportskim motociklima veće zapremine) sa klipom velikog prečnika obezbeđuje odličnu reakciju i kontrolu temperature; ima 5-fazno prethodno podešavanje opterećenja sa stopom opruge i postavkama prigušenja optimalizovanim tako da odgovaraju viljuškama.

 

U skladu sa dinamičnim poboljšanjima šasije i ogibljenja, performanse kočenja takođe su poboljšane. Jednostruki talasasti disk prečnika 320mm i prednja kočnica sa dvoklipnim čeljustima iz prethodnog dizajna zamenjeni su dvojnim talasastim diskovima prečnika 296mm i radijalno postavljenim Nissin dvoklipnim čeljustima. Uvođenje manjih diskova ne samo što održava svu dodatnu težinu na minimumu, već ujedno smanjuje potrebani pritisak na ručici pri kočenju.

Novi CBR500R težak je 192kg i malo više težine oslanja na prednji točak kako bi promovisao okretnije rukovanje i poboljšao prianjanje na prednjem kraju: procenat težišta napred/nazas sada je 50,7/49,3, u poređenju sa 50,1/49,9 iz prethodne verzije. Osovinski razmak ostaje 1410mm sa nagibom i putem točka od 25.5°/102mm.

A kod modela CBR500R sve se svodi na gipko reagovanje. Pogled napred iz kokpita čisto je sportski. Ručice upravljača se kače ispod gornjeg jarma i za rezultati imaju položaj vozača koji je nesumnjivo agresivan; i maska je postavljena nisko. Svrhoviti aluminijumski oslonci za noge zamenjuju prethodne gumirane delove;zajedno štede 104 g i nude maksimalnu podršku pri vožnji punoj elana. Kompaktni prednji blatobran preuzet je od modela CBR650R.

 

Novi oštro isklesani LED farovi, nasleđeni od modela CBR650R, preteće zure napred sa širim emitovanjem svetlosti, upareni sa LED imigavcima. LCD instrumenti sadrže poziciju stepena prenosa i indikator promene stepena prenosa naviše; ovo je podešeno na podrazumevanu vrednost od 8.750 obrtaja u minutu, ali može se podešavati u delovima od po 250 obrtaja u minutu između 5-8.750 obrtaja u minutu.

 

Visina sedišta je mala, 785mm, tako da je CB500R veoma lak za rukovanje, a njegov vozački položaj komforno smešta vozače svih visina. Sveukupne dimenzije su 2080mm x 760mm x 1145mm, sa 130mm visine iznad tla.

 

Rezervoar za gorivo sadrži 17.1L uključujući rezervu i u kombinaciji sa odličnom ekonomičnošću motora od 3,5L/100km (28,6km/litar), daje domet od preko 485km.

 

Motor 

Živahan agregat sa dva cilindra daje korisnu snagu i obrtni moment preko celog raspona broja obrtaja, uz sportski zvuk iz dvojnog izlaznog auspuha.

Nove PGM-FI postavke poboljšavaju osećaj i karakter obrtnog momenta.

Novi dizajn hladnjaka moderniji je i lakši.

Asistirajuće/proklizavajuće kvačilo olakšava promene stepena prenosa naviše i upravlja promenama naniže.

Homologizovan za EURO5.

Model 22YM CBR500R pogoduje dozvoli A2 sa 471cc, a postavka od 8 ventila sa paralelnim dvostrukim cilindrom i vodenim hlađenjem nudi dobre proporcije ravnoteže fizičke veličine i spremne izlazne snage stvorene za uživanje, sa energičnim karakterom visokog broja obrtaja i žustrim gornjim krajem raspona. Dogradnje iz 2019. donele su brže ubrtanje kroz pojačanje od 4% u rasponu snage od niske do srednje i rasponu obrtnog momenta od 3-7.000 obrtaja u minutu. To je u mnogome motor čije sveukupne performanse i karakter ne odgovaraju njegovoj relativno maloj zapremini. Vršna snaga od 35kW stiže na 8.600 obrtaja u minutu sa obrtnim momentom od 43Nm isporučenim na 6.500 obrtaja u minutu.

 

PGM-FI ubrizgavanje goriva hrani manje-više pravi tok strujanja vazduha kroz vazdušnu komoru i tela leptira gasa i za 2022. godinu, nove postavke poboljšavaju osećaj i karakter obrtnog momenta bez ugrožavanja performansi. Izduvni prigušnik ima dve izlazne cevi, što svakom pulsu daje sportsku oštricu, i hrapavi urlik pri visokom broju obrtaja u minutu. Novi, estetski lepši dizajn hladnjaka doprinosi uštedom od 100 g težine, bez gubitka efikasnosti hlađenja.

Promer i hod su postavljeni na 67mm x 66,8mm sa stopom kompresije od 10,7:1; čivije kolenastog vratila u fazi su od 180°, a primarni balanser nalazi se iza cilindara, blizu centra gravitacije motocikla. Primarni i prenosni sistem balansera koriste ukrštene zupčanike, što smanjuje buku. Kontrateg osovine specifično je oblikovan za ravnotežu spoja i njegova mala težina dopušta motoru da se slobodno okreće, sa smanjenom inercijom.

U ulozi aktivnog strukturnog elementa šasije, motor dopunjuje krutost rama sa četiri vešača za ram na glavi cilindra. Interno glava cilindra koristi valjkaste klackalice ventila; podešavanje ventila pomoću fine podloške omogućava im da budu laki, za manje opterećenje opruge ventila i smanjeno trenje.

Tihi (SV lanac) pogonski lanac ima zupce površinski tretirane vanadijumom, što umanjuje trenje sa povećanom zaštitom od habanja. Prečnik ulaznog ventila je 26,0 mm sa prečniklom izduvnog ventila od 21, 5mm.

 

Oblik klipa pažljivo je dizajniran za smanjenje „buke“ klipa pri visokom broju obrtaja u minutu. Trenje je redukovano prugama na košuljici klipa (završna obrada koja povećava površinu, uvodeći praznine u kojima ulje može da teče radi boljeg podmazivanja). „Trouglaste“ proporcije kolenaste osovine, glavne osovine i kontraosocine efikasno su kompaktne. Kolenaste osovine koriste centrifugalne tanke košuljice; dizajn njihove unutrašnjosti umanjuje gubitke u „pumpanju“ do kojih može doći u redu paljenja postavljenom u fazi od 180°. Duboki štitnik smanjuje kretanje ulja pri oštrom skretanju i kočenju; zapremina ulja je 3,2L. Šestobrzinski menjač sa glatkim promenama brzine kontroliše asistirajuće/proklizavajuće kvačilo.